sábado, novembro 25, 2017

Efficacy of desire

não se passa nada
prazer desinteressado porra nenhuma
imaginação?
onde?
quem?
passarinhos a cantar uma da manhã?
Minhas mãos
elas poderiam deslizar
poderiam afagar tua cara
poderiam ir até seu peito
e fazê-lo tombar
pra eu ir dentro de ti
sim, conteúdo meu seria
te beijar
eu só tenho imaginação pra
te sugar
eu sou um fingidor
que finge o desejo que deveras sente
eu imito esses versos do Pessoa
sem ser poeta
afinal, é muita pretensão
querer poesia do desejo
vai imita a Hilda...
falta o Túlio...não há ato irreparável
algum
aquelas montanhas sombrias
tocam algum hino noturno
eu sei lá o que poderia imaginar?
tem musos por aqui perto?
hein?
Davidson muso, vem pra mim...
vem...
vem com esse olhar infantil
e velho ao mesmo tempo
faz eu ver o que tu querias dizer....
merda, cita Hume...
não há indução ...
existe alguma lei causal caralho?
hahahaha
mete o caralho...isso
Melden...
hein?
Melden...
ah movimentos corporais
tem causas...
sim, caralho! hahaha
mas as causas não são as causas das ações?

DAvidson diz: você está errado, simplesmente por pensar assim:

This is, I think, a contradiction. He is led to it by the following sort of consideration: 'It is futile to attempt to explain conduct through the causal efficacy of desire—all that can explain is further happenings, not actions performed by agents. The agent confronting the causal nexus in which such happenings occur is a helpless victim of all that occurs in and to him' (128, 129).


o fdp termina assim sem mais nem menos...

Unless I am mistaken, this argument, if it were valid, would show that actions cannot have causes at all. I shall not point out the obvious difficulties in removing actions from the realm of causality entirely. But perhaps it is worth trying to uncover the source of the trouble. Why on earth should a cause turn an action into a mere happening and a person into a helpless victim? Is it because we tend to assume, at least in the arena of action, that a cause demands a causer, agency an agent? So we press the question; if my action is caused, what caused it? If I did, then there is the absurdity of infinite regress; if I did not, I am a victim. But of course the alternatives are not exhaustive. Some causes have no agents. Among these agentless causes are the states and changes of state in persons which, because they are reasons as well as causes, constitute certain events free and intentional actions.

ok.
love. hahaha